Linija Bergtagen je vrlo važna za Fjällräven; osim što je proširila, odnosno povisila asortiman odjeće i opreme od razine mora da impozantnih vrhova, također je i pogurala granice održivosti, osvajajući u tom procesu renomirane nagrade.
Nomen est omen?
Stara latinska poslovica kaže da je ime znak, odnosno da se nečija sudbina ili bitno svojstvo poklapa sa značenjem imena koje nosi. A ime Fjällrävenove planinarske linije Bergtagen dolazi od drevne legende koje se danas malo tko sjeća. Ime je to obavijeno mitom o zastrašujućim planininskim trolovima (bergatroll) koji su prema skandinavskim predajama živjeli u planinskim špiljama. Trolovi, bića velike snage i skromnog intelekta, patrolirali su planinskim putevima i zarobljavali usamljene planinare, često zauvijek. Kada bi ti hrabri i znatiželjni istraživači uspjeli pobjeći i vratiti se u normalan život u nizinu, promijenili bi se do neprepoznatljivosti. Njihovi umovi bi zauvijek pripadali planinama.
U današnje vrijeme, kada je istraživanje planina uobičajena aktivnost, riječ bergtagen je dobila novo značenje. Danas se koristi kako bi opisala opsesiju koju izaziva druženje s tim divovima prirode, osjećaj očaranosti i poniznosti koje izaziva susret s veličinom i velebnošću planina.
Trolova srećom već dugo nema, ali pojam gubljenja glave za planinama nije daleko od nove istine. Danas bi se moglo reći da su planinski vodiči bergtagen – posvetili su život tim visokim vrhuncima, gdje je priroda u svom najsirovijem izdanju.
Održivi izbor za planinske vodiče
Planinski vodiči trebaju opremu koja može odgovoriti izazovu korištenja dan za danom. Mora biti funkcionalna, ali ne zbunjujuća, lagana, ali sposobna štititi. I uz sve to mora biti održiva jer vodiči žele da priroda zauvijek bude u funkciji. Upravo iz tih razloga je Švedska udruga planinskih vodiča (SBO) odabrala Fjällräven Bergtagen proizvode za svoje članove.
Bergtagen linija: cjelogodišnja održiva zaštita od vremenskih neprilika
Linija Bergtagen pravi je podvig funkcionalnosti i održivosti planinarske opreme. Fjällräven je kombinirao reciklirani poliester, merino vunu dobivenu bez mulesinga te G-Loft Supreme s vlastitim održivim materijalima, Eco Shellom bez PFC spojeva, G-1000 Eco i Bergshellom, s ciljem stvaranja jedinstvene kolekcije koja će biti podjednako funkcionalna i održiva. “Većina planinarske opreme napravljena je isključivo kako bi bila funkcionalna. Mi smo povrh funkcionalnosti htjeli dodati i održivost, kako bi planinarima ponudili istinski održiv izbor, bez kompromisa.“, istaknuo je Henrik Andersson, direktor dizajna i inovacija u Fjällrävenu.
***
Åke Nordin utemeljio je Fjällräven 1960. Godine svom podrumu u gradu Örnsköldsviku u sjevernoj Švedskoj. Danas je ova bezvremenska, funkcionalna i izdržljiva oprema za boravak u prirodi poznata u cijelom svijetu i može se pronaći u više od 30 zemalja. Fjällrävenova ponuda obuhvaća odjeću za boravak u prirodi i modne dodatke za muškarce i žene, kao i ruksake, šatore i vreće za spavanje. Fjällräven na prvo mjesto stavlja odgovorno ponašanje prema ljudima, životinjama i prirodi te potiče interes za aktivnim životom te aktivnostima na otvorenom. Tvrtka je pokrenula i dva popularna događanja u prirodi, Fjällräven Classic i Fjällräven Polar, koja privlače tisuće sudionika svake godine. Fjällräven proizvodi u Hrvatskoj su dostupni unutar trgovina Iglu Šport (Zagreb, Rijeka, Starigrad Paklenica), ShoeBeDo poslovnicama diljem Hrvatske te na web-stranici www.fjallraven.com