Potrebno je imati priručni alatić koji obično nosite na dnevne vožnje, neka dobra kliješta za prerezati sajlu i malo silikonskog ili nekog drugog ulja kojim ćete podmazati sajlu. Ono što bismo svakako preporučili je u cijelom procesu da odmah zamijenite sajlu kako bi napravili potpuni posao. Naš je slučaj bio izlizani sloj kojim je premazna sajla koja prolazi kroz bužir sve do stražnjeg mjenjača. Kratkoročno rješenje je izvući sajlu i podmazati ju te vratiti natrag. Nerijetko se dešava da istu nećete moći vratiti jer se raspetlja na kraju gdje je presječena i ti raspetljani dijelovi sajle neće kliziti kroz bužir kad ćete ju vraćati natrag. Iz tog razloga bi trebali kupiti novu sajlu koja košta nekih 50ak kuna, a kad ste već tamo kupite i ulje za podmazivanje, ako ga nemate.
Za početak ćete otpustiti imbus vijak sa mjenjača koji drži sajlu mjenjača na jednom mjestu. Ono što svakako napravite prije toga je da mjenjač stavite u najvišu brzinu pomoću ručice mjenjača. U tom će slučaju lanac biti na najmanjem zupčaniku na kazeti i sajla će biti lagano opuštena na mjestu gdje izlazi iz bužira. Skinite kapicu sa završetka sajle, zatim otpustite sajlu s mjenjača. Na ručici mjenjača se nalazi gumena kapica ovisno o modelu, koju je potrebno skinuti jer ćete na tom mjestu izvući sajlu iz ručice. Skinite bužir s ručice mjenjača i zatim će se vidjeti sajla koju izvucite iz cijelog bužira. Nakon toga, s druge strane izgurajte sajlu kroz ručicu mjenjača.
Neke ručice se moraju rastaviti, odnosno skine se s gornje ili donje strane poklopac koji drže dva do tri vijka i tako se dobije pristup mjestu gdje stoji glava od sajle. Kad ste sajlu izvukli, na isti ćete način uvući novu unutra. Prvo kroz ručicu mjenjača, zatim ćete na nju staviti kapicu od bužira i sajlu uvući u bužir. Prije toga obavezno nauljite sajlu kako bi što lakše išla kroz bužir. Ako ne ide lagano ponovite postupak podmazivanja i provlačenja sajle nekoliko puta. Sajlu podmazujete na ulazu u bužir sinkronizirano kako ju uvlačite u isti kako bi bila podmazana cijelom dužinom. Kad sajla izađe kroz bužir na kraju kod mjenjača, stavljate je natrag u položaj u kojem je bila prije otpuštanja. Ako mislite da nećete znati, slikajte s pametnim telefonom kao podsjetnik. Nemojte jako napinjati sajlu jer kad ste ju otpuštali bila je labava, pa tako labava neka i sada bude, na taj ćete način izbjeći velike preinake u podešavanju brzina. Nakon dotezanja sajle, možete zavrtjeti kotač i promijenite položaj na ručici mjenjača tako da mijenjate po jednu brzinu periodički do zadnjeg lančanika.
Ako neka od brzina ne radi čisto već lanac skakuće i škljoca, malo zavrtite vijak koji se nalazi na ručici mjenjača. To je vijak u koji ulazi bužir i on služi za fino dotezanje sajle. Obrnuto od smjera kazaljke na satu ćete postići zatezanje sajle, ukoliko vijak okrećete u smjeru kazaljke na satu postići ćete otpuštanje sajle. Ono što bi ovdje bila dobra napomena je da u trenutku dok je sve rastavljeno ušarafite taj vijak do kraja u ručicu mjenjač i onda ga vratite za tri kruga unatrag. Tako ćete si omogućiti malo otpuštanja ili dotezanja sajle ukoliko bude potrebno.Zamjenom sajle i podmazivanjem iste smo postigli fino i precizno mijenjanje brzina i sami osjećaj mijenjanja se popravio, reakcija na ručici je brža.
Ako i dalje imate problem, onda biste trebali provjeriti stanje stražnjeg mjenjača.
Photo: Biker