Testni Fuji SLM 29 2.5D početni je karbonac u SLM seriji koja se sastoji od ukupno sedam hardtailova – četiri 29ke i tri 27ice stvorene za napadanje postolja od lokalnog do svjetskog nivoa. Redizajn za ovu godinu je obuhvatio skraćivanje ‘head tubea-a’, ‘chainstaya’ i međuosovinskog razmaka te spuštanje gornje cijevi kako bi bio još upravljiviji na stazi, a to će nam pokazati praktični dio testa. Dizajneri su pogodili naš ukus, tu su i interno sprovedene sajle kroz okvir, a i cijena je vrlo zanimljiva svima koji žele ozbiljnije zagristi u natjecateljski XC.
Tehnikalije
SLM serija nudi dvije gradacije karbonskih vlakana. C15 se koristi na top modelima dok je naš SLM 2.5 izrađen od C10 vlakana s također odličnim odnosom mase i krutosti. Fuji se poslužio svim sredstvima da maksimalno ukruti okvir, pa je ojačao i proširio donju cijev okvira, ugradio konusni steerer i Pressfit 30 BB, a rezultat je ukupna masa bicikla od 12.2 kg, što je vrlo dobar rezultat za 29ku, nadomak području gdje počinju ultra laki sportaši. Lagani bicikl mora pratiti i ‘laka’ geometrija, a ona je preuzeta s top modela i nudi provjerene XC kuteve od 71° na vilici i 73° na cijevi sjedala. Uočavamo vrlo kratki chainstay od 430mm i međuosovinski razmak (1093mm), koji će zasigurno utjecati na vozna svojstva. Manitou Marvel LTD vilica sa 100mm hoda dolazi s 15mm Thru-axle osovinom također u službi ukrućivanja prednjeg kraja dok to na stražnjem kotaču radi karbonski dropout u 142x12 standardu. Cjenovni limit bicikla ne dozvoljava ugradnju najlakših komponenti, pa je tu moguće naknadnom nadogradnjom uštediti još grama iako se radi o solidnoj opremi koja će odraditi svaku XC zadaću. Mehanika obuhvaća Shimanovu Deore seriju na mjestima prednjeg mjenjača, ručica i pogona, dok je na mjestu stražnjeg mjenjača XT Shadow (ukupno 3x10 prijenosnih omjera). Kočit ćemo početnim modelom hidraulike M355 iz Shimana sa 180/160mm rotorima, a spomenimo još kotače sastavljene od Vera Terra DPD22 obruča, Formula DC-51/ DHT-142 naba te Rocket Ron gumama iz Schwalbea širine 2.25 inča. Nakon zamornog uredskog dijela vrijeme je za ono što volimo mnogo više – odlazak na stazu.
Vožnja
SLM na stazi pokazuje pravi pedigre trkača. Izrazito kompaktan i nizak za 29ku odmah pokazuje kakve su mu namjere – biti brz odnosno najbrži. Iako se nalazi na početku serije pokazuje zavidnu krutost, a najviše se to osjeti po odzivu na pedalama i reakcijama bicikla prilikom ubrzavanja. Prijenos snage je odličan i nadmašuje cijenu bicikla, a s krutosti posljedično dolazi i manje udobnosti u paketu s nešto nervoznijim stražnjim krajem. Lagani i kruti bicikli ipak zahtjevaju da ih se ukroti na preprekama i prilagodi stil vožnje. Tome doprinosi i agresivan položaj vozača sa ‘lakoćom’ na volanu i upravljivošću kakvu susrećemo u najvišim klasama natjecateljskih bicikala. Ovdje je prste imao i kratki ‘chainstay’, pa su negativne strane 29 inčnih kotača potpuno u drugom planu, a do izražaja dolazi njihova sklonost višem tempu, pogotovo na sprintevima. SLM briljira i na usponima gdje grabi sigurno bez odizanja prednjeg kotača što dijelom zahvaljuje odličnoj trakciji, a većinu zasluga trebamo uputiti brzoj Rocket Ron gumi, koja drži i na suhom i na mokrom terenu. Na kraju vožnje poželjli smo samo nešto finije kočnice i pokoji XT dio mehanike više, ali pritom zaboravljamo negativne učinke toga na krajnju cijenu.
Zaključak
Fuji SLM nudi odličan natjecateljski okvir s pobjedničkim genima i solidnom opremom koja može pratiti zahtjeve vikend trkača. Kompaktan, brz i upravljiv najjače su mu osobine, a do ultra laganog nedostaje mu skinuti još ponešto grama. Ovisno o vlastitim financijama uz nekoliko manjih nadogradnji s vremenom ga možete pretvoriti u pravi bolid jer ovakav okvir zaslužuje i top opremu.
Photo: Biker